onsdag 3 februari 2010

Snö så in i...

Snöstorm i natt betydde snöskottning i morse. Jag började skotta infarten strax innan 8 för att vi skulle kunna köra Elsa till dagis för lite socialt umgänge i egen ålder. Stod och kliade mig i huvudet när jag kom ut: Var skulle jag göra av all snö? Jag fick börja med att skotta bort toppen på de tidigare vallarna så att jag kunde köra upp med snösläden och tippa snön där. Vid 8.40-tiden orkade jag inte mer så då fick J skotta fram bilen i carporten. Han började med vår inte-alltför-effektiva snöslunga som han egentligen hatar, men bensinen tog slut efter ett par meter (vilket inte direkt höjde affektionsvärdet...) så det blev snösläde för hans del också. Jag fick åka och köpa mer bensin när jag hade lämnat Elsa. Just nu sitter J och kollar snöslungor i Jula-katalogen. Jag är inte alls med på att köpa en svindyr snöslunga. Hur ofta blir det så här mycket snö? Fast idag kan jag ju säga att jag vacklar lite för nu är jag jädrigt trött på att skotta den evighetslånga uppfarten och den milsvida grusplanen. Jag vill ha vår NU!!!

Inga kommentarer: