lördag 30 januari 2010

Bokklubb

Jag har gått med i bokklubben Skaparglädje. Det är den första bokklubben jag har varit med i. Har alltid varit misstänksam mot bokklubbar ända sedan min mor försökte förmå bokklubben som levererade Finn och Fifi att förstå att de skulle sluta skicka böcker. Sedan tycker jag att det är jobbigt att man ska behöva komma ihåg att avbeställa månadens bok, om man inte är intresserad av den. Det är lätt att glömma. Och så brukar de ha fåniga medlemserbjudanden som t ex: Du får välja två böcker och får dessutom en gräslig fleecepläd och ett billigt halsband om du svarar inom 8 dagar.

Den här gången föll jag dock för frestelsen och idag var jag och hämtade mitt första bokpaket. Det var jättespännande att öppna paketet, skulle jag få de böcker jag ville ha eller hade de ersatts av några andra? För de har tydligen rätt att byta ut böckerna man vill ha om de tar slut. Jag fick båda böckerna jag ville ha och lite andra pysselgrejer som jag också beställde. Och pennorna som man fick i "svara inom 8 dagar så får du även detta" var precis så små som jag trodde att de skulle vara. Nu är den stora frågan - när jag ska hinna pyssla?

Inga kommentarer: