söndag 7 februari 2010

Larm igen och ätrekord

Inatt kl 03.20 väcktes jag av en ilsket surrande sökare som J hade bredvid sängen. Villabrand IGEN, den här gången i Söderåkra. Den här gången kom han hem vid 9-tiden på söndagmorgonen, men den här gången kunde jag i alla fall sova vidare. Det var en ganska sliten man jag fick hem, men han höll stånd ända fram till 15.30-tiden, då gick det inte att hålla sig vaken längre så det fick bli en tupplur.

Elsa har slagit ätrekord idag, har aldrig sett maken till hungrig unge. Är orolig att hon ska bli sjuk, för både jag och min far brukar äta mycket innan vi blir sjuka. Först åt hon välling som vanligt när hon vaknade, därefter åt hon en spartansk frukost bestående av russin, äpple och några tuggor macka med pålägg (som så klart gick åt först). När J kom hem var han hungrig så han kokade gröt. Då ville Elsa också ha gröt och hon åt som aldrig förr. Sedan åkte jag och handlade och J fick ge henne välling till lunch eftersom hon vägrade allt annat. När han la henne för vilan sa hon att hon var hungrig och då hade han inte hjärta att låta henne ligga kvar. Precis då kom jag hem och hade köpt hem några burkar med barnmat och då drog hon i sig en sån burk också plus en banan till efterrätt. Om hon hade fått, hade hon ätit en polarmackor och melon också... När hon vaknade var hon hungrig igen och ville ha välling igen, men det fick hon inte. Istället åt hon två polarmackor. Sen var det fika och då blev det semlor eftersom vi hade besök av far- och morföräldrar och så chokladbollar till det. Sen ville hon ha äpple också, men då tyckte jag att hon fick ta en ätpaus. Äpplet gnagde hon i sig senare och trots detta käkade hon duktigt med middag och massor med melon till efterrätt. Sedan var hon rätt speedad... Och vi som brukar få tjata i henne maten annars.

Inga kommentarer: