torsdag 4 februari 2010

Träning, IKEA och man på larm

Idag har jag tränat på Wellness medan Elsa var hos mormor och morfar. Kände mig rätt sliten efter gårdagens snöskottning och så var jag ju dessutom och tränade tillsammans med min far i tisdags (även det på Wellness). Det blir ju lite chock för kroppen att gå från ingen träning alls till en 300 %-ig ökning. Men det känns skönt att ha träningsvärk för en gångs skull istället för att ha ont pga att jag rör mig för lite.

På sen-eftermiddagen skulle Elsa och jag åka till brandstationen, eller "vagnseko:en" som Elsa säger, och hälsa på J. På väg in dit får jag ett sms från J där det står: "Larm". Sanslöst. De har ALDRIG larm annars, nästan aldrig i alla fall, och så självklart blir det larm när vi ska hälsa på. Så då frågade jag Elsa om vi skulle åka till IKEA istället. "Jaaa!" svarade hon och lät bra mycket mer entusiastisk över att åka dit än när jag föreslog brandstationen. Elsa stortrivs på IKEA. Hon testar grejer och bär omkring saker hit och dit. På barnavdelningen provade hon bl a sängar. Av med stövlar och skor (overallen åkte av tidigare) och ner under täcket. Gissa vem som inte ville åka därifrån?

På hemvägen råkade vi ut för dimma och bitvis var den helt extrem. Ibland såg jag nästan inte vägen, det var jätteobehagligt. Temperaturen vid Dämmet var -4 grader. När jag körde in på gatan hemma visade temperaturen - 14 grader. 10 graders skillnad på 2 mil, helt sjukt, men det förklarar ju dimman.

J for iväg på larm nyss. Inte för att han har jouren idag, men han klarar inte att höra larmet och bara strunta i det om han inte är upptagen med något annat. Säkert en halkolycka ( dimma och minusgrader är ingen bra kombination för väglaget) eller någon som har dammat av vägen pga dimman. Hoppas att det inte har hänt något allvarligt. Igår hjälpte han en kille med jouren och då gick larmet också och då var det en halkolycka. Det var brutalhalt på vägarna. Jag såg när brandbilen körde iväg och den körde extremt långsamt för att vara under utryckning. Det känns som om allting är så extremt nu för tiden. Extremt mycket snö, extremt kallt och extremt halt på vägarna.

Inga kommentarer: