fredag 19 februari 2010

Effektiv

Idag har jag varit supereffektiv när Elsa var på dagis. Började med ett tappert försök att skotta grusplanen, men jag gav upp när jag hade en fjärdedel kvar. Ville ha undan snön innan det stundande ovädret imorgon, men jag orkade tyvärr inte . In och duscha, eftersom jag var dyngsvett, ner till datorn, skannade av eventuella jobb, skrev en jobbansökan och skickade iväg, käkade några gamla kroppkakor som troligtvis legat i frysen sen f Kr, maskerade lister i köket och målade halva köket. Upp och byta kläder, ut och skotta bort vallen framför utfarten som snöplogen hade vräkt upp (som jag hade hoppats på att J skulle ha tagit bort i morse) och så hämta ved och sedan iväg för att hämta Elsa. Behöver jag säga att det kändes rätt ok att sitta med Elsa och inte göra något vettigt? Förutom att umgås då. Behöver jag säga att jag är rätt trött nu...

Inga kommentarer: