fredag 12 februari 2010

Megaförkylt barn

Elsa är genomförkyld. Ögonen rinner, näsan rinner konstant, hon dreglar en massa när hon har nappen så att tröjorna blir genomblöta och så har hon feber och en otäckt slemmig hosta. Det är så synd om henne. Man vet ju själv hur man känner sig i det läget. Stackars liten. Natten var tuff, i alla fall för mig som behövde sova. Vi försökte med att bädda en säng i Elsas myshörna i hennes rum och så kunde J och hon ligga där tillsammans och hosta så att jag kunde få sova lite. Men det gick inte. Elsa sprang in till mig så det slutade med att hon sov i J:s säng istället, jag låg bredvid och kunde knappt sova någonting på hela natten och J låg i Elsas rum och fick sova gott. Meningen var att vi skulle bytas av, men jag iddes inte gå upp och då får man skylla sig själv.

Idag var jag och tränade pump med Tessan som instruktör. Har inte tränat pump på flera år. Orkade knappt hålal armarna på ratten när jag körde hem... Vågar inte ens tänka på morgondagen, särskilt med tanke på att snön viner utanför husknutarna och jag måste skotta imorgon om vi ska iväg någonstans. Men med tanke på hur Elsa har mått idag så får vi nog vara hemma imorgon. Och vi som skulle på kalas. Suck!

Inga kommentarer: