onsdag 17 februari 2010

Barnarbete

Vi har börjat måla lite nu. En vägg är färdig, väggen där skåpen ska upp igen. Var tvungna att prioritera den eftersom vi håller på att bli tokiga i röran här hemma. Färgen är ganska hysterisk, men jag är nöjd. Först var jag orolig att den skulle se mintgrön ut (ve och fasa), men den ser faktiskt simbassängsturkos ut, precis som jag ville ha det. Slipade lite spacklade tapetskarvar ikväll, men jag gav upp efter en liten stund för jag blev så uttråkad. Sjukt tråkigt.
Jag fick lite hjälp med målningen idag. Under mantrat "Elsa måla lite" gick hon loss med penseln. Hellycklig.


Försök få en 2-åring att förstå att man INTE ska ta på färgen man målar med. Jag misslyckades i alla fall minst 3 gånger idag.
Elsa mår bättre nu igen, förkylningen har lagt sig bara snor och lite hosta kvar. Nu har jag fått ont i halsen istället...



2 kommentarer:

helena sa...

Så underbart fina bilder. Skriv ut bloggen på vanligt papper ibland så har Elsa något att älska läsa och titta på när hon blir äldre. Och tänk att så småningom kunna läsa alla tankar och funderingar ens mamma hade när hon bloggade. Vad de kommer känna sig älskade!

Unknown sa...

Hi hi, en riktig liten hjälpreda. Hon tyckte nog att det var riktigt spännande att vara med.

Trevlig fredagskväll!
Må så gott och va rädd om dig.
Kramelikram Camilla ♥