söndag 21 februari 2010

Snöslunga säljes billigt...

Det har ju snöat idag igen, 1 dm till, fast idag var det i alla fall lätt snö. Skulle göra mig till och köra med snöslungan, vilket jag inte har gjort innan. Elsa skulle hjälpa till sa hon.

Först fick jag den inte att starta över huvud taget. J till undsättning. Han fick igång den varpå Elsa blev tokledsen, för den lät ju som en trimmad moped, och när jag skulle köra den stannade den med en gång. La ner det till Elsa ville gå in och gjorde sedan ett nytt försök. Drog och drog i startsnöret och svor när det högg tag ibland så det gjorde ont i handen. Sparkade till dumslungan vid ett tillfälle för det gjorde så ont. Fick igång den och när jag skulle köra stannade den igen. Flera gånger. In till J och morra. Han visste inte vad det kunde bero på. Ut igen. Dra och dra och tillslut gick snörjävlet av. In till J och slängde snöret med handtaget på köksgolvet och sedan ut igen. Fram med snösläden och skottade som en tok för att lugna ner mig lite.

Jag som inte ens gillar saker som låter mycket. Ska inte beblanda mig med sånt. Blir bara på dåligt humör.

Inga kommentarer: