fredag 19 februari 2010

Årsmöte och mer snö

Var på Kanotklubbens årsmöte igår kväll. Årsmöten är sådär kul. Det finns ju roligare saker att göra än att lyssna på budgetredovisningar och folk som är oense om vilka kanoter som bör prioriteras i inköp. Men det kändes ändå bra att vara där. Nu kör det snart igång på riktigt med styrelsemöten och eventuellt lite träning.


När jag körde till mötet hade det börjat snöa. Kom på att jag hade glömt mobilen hemma så jag fick vända vid kyrkan. Vågade inte riskera att fastna i en snödriva på hemvägen utan telefon, så det var bara att vända trots att jag var jättesen. Snön hade redan fåkat sig på vägen vid de öppna fälten. Uschameja.


Hemfärden var ungefär lika rolig som årsmötet: sådär. Vägarna var väl ok till jag svängde av gamla E22, då fanns det två hjulspår att följa i snön. Slirigt och dålig sikt pga av den fallande snön. Inget vidare. Typ sämsta väglaget jag har varit ute och kört i någonsin. Men jag kom hem tillslut i alla fall. Och då var det bara att plocka fram snösläden och börja skotta för det låg minst 1 dm snö på uppfart och grusplan. Skottade uppfarten och flyttade bilarna så att vi bara skulle behöva skotta en liten bit ut till vägen om det skulle snöa mer under natten. J skulle iväg tidigt, så jag tänkte att han nog ville slippa skotta i en timme innan. Bara för det snöade det bara någon cm till... Men tanken var ju god.

Inga kommentarer: