lördag 27 februari 2010

Diverse

I torsdags kom golvet på plats. Såååå skönt. Nu vill jag bara ha dit golvsocklarna snabbt så det blir riktigt fint, liksom fönsterfoder, hyllor, mm mm... Nu är det mest sånt där småplock kvar, men det är ju alltid det som tar längst tid att göra. Jag är väldigt glad att vi inte behöver sätta nya taklister, för det kan ju ta flera år innan de är på plats. Dessutom är man lite mätt på renoveringsarbete just nu, så det är ju bra mycket mer lockande att sätta sig framför datorn om kvällarna.

Igår morse vaknade Elsa och förkunnade "Elsa vaken. Elsa frisk nu!" Och faktiskt så verkar det som om den envisa förkylningen har släppt nu. Inatt sov hon HELA natten. Fantastiskt (fast det gjorde inte jag...). Måtte alla barn på dagis ha gjort sig av med sina baciller också nu under lovet.

Idag har vi hälsat på min barndomskompis och lilla Stella 1 år. Stella tycker om att kramas - hårt. Elsa tycker inte om att bli kramad, varken hårt eller löst av små barn, så till slut var hon ett nervvrak och skuttad upp i mitt knä så fort Stella närmade sig. Och inte nog med det, den stora, läskiga hunden Nemo, med en fantastisk mankhöjden på 20 cm, var lite för närgången ibland. Skräck och panik. Men jag tror nog att hon vågar komma tillbaka igen. Om inte annat för fikats skull... ;-)

1 kommentar:

Tessan sa...

Vi hoppas verkligen att ni kommer tillbaka! Kaka utlovas... ;)