tisdag 2 mars 2010

Djävulskräksjuka

En dag på dagis fick Elsa. I tisdags kräktes hon hela dagen och vi satt i karantän på övervåningen för att det inte ska bli som senast, när både J och jag blev sjuka samtidigt. Djävulskräksjuka, jag hatar den! Små barn ska inte vara sjuka. Det är riktigt synd om henne, hon kunde inte behålla någonting på hela dagen. Ändå grät hon efter mat innan hon somnade. Nej, älskling, tyvärr. Du får svälta lite till. Hur bra känns det då? Idag har hon inte kräkts, men hon har haft feber och har varit riktigt risig, så där så att man blir jätteorolig. Som tur är har hon själv bett om att få vatten och nyponsoppa, så lite vätska har hon fått i sig nu. Måtte hon vara bättre imorgon. Nu går jag bara och väntar på att jag ska ramla dit igen. Här sitter hon utslagen i sin Barbapuff och tittar på Bananer i pyjamas.

3 kommentarer:

Mia Andreen sa...

Usch, vad hemskt, stackars er! Det går på Felix förskola med. I vissa lägen är det bra att han bara är där 15 h, har vi riktigt tur så missar han det. Det går tydligen löss där med. Jättekul.

Tessan sa...

Jag tror vi skippar det där med dagis... Stora kramar till er!!

Donna Carran sa...

Vet inte om det är dagis hon har fått det från. Hennes kusin blev sjuk i lördags, han var här i torsdags. Har försökt hitta info om inkubationstid och smittospridning under den tiden, men de flesta menar på att man blir sjuk ganska snabbt efter att man har blivit smittad. Däremot verkar det ju kunna smitta väldigt länge efteråt, så 48 symptomfria timmar är inte att lita på.

Dagis är ju annars jättebra när det inte går kräksjuka, löss, influensa eller springmask eller... ;-)