söndag 3 januari 2010

"Saschaschaschaa"-mysteriet löst?

Den 14 september 2009 skrev jag om att Elsa brukade säga "saschaschaschaa" lite då och då när jag sa att jag inte förstod vad hon sa. Härom dagen tänkte jag att jag skulle fråga henne om hon kunde förklara det för mig nu när hon faktiskt har blivit väldigt bra på att uttrycka sig.
Jag frågade henne om hon kunde berätta för mamma nu vad "saschaschaschaa" betyder och hon svarade först "saschaschaschaa" och flinade, sedan sa hon: "Glassbilen". Glassbilen? Jag betvivlar sanningsvärdet i detta eftersom hon omöjligt kan ha varit så insatt i glassbilens existens då. Vi har väl bara köpt glass av glassbilen en gång sedan sedan vi flyttade hit, tror jag, och då var hon inte gammal. Men hon vidhåller detta, så då får jag väl tro på henne då.

Inga kommentarer: