söndag 17 januari 2010

Bättre

Idag kan vi rapportera en stor förbättring i Elsas hälsotillstånd. Bortsett från fadäsen vid frukosten idag, så har dagit förflutit utan kräks. Ett hett tips: Låt inte ditt barn bälja i sig 1 dl äppeljuice dagen efter de har kräkts... Det fungerade inte så bra. Juicen och vällingen som hon fått i sig tidigare gjorde helomvändning. Jag hade precis tänkt peta i mig lite frukost, men det var ju bara att glömma. Annars har det gått bra. Elsa har lekt en massa och troligen njutit av den totala uppmärksamheten som rådde även idag.

Jag har köpt en boxsäck. Hittade en annons på blocket och säljaren bodde i Påryd. Av någon anledning fick jag för mig att hon bodde i Torsås och J hjälpte mig att leta upp adressen på nätet. När jag väl var i Torsås och befann mig på Torsgatan kunde jag konstatera, med säljaren i telefonen, att adressen skulle vara Toravägen och att det ligger i Påryd. Ja men, det var ju bara 2 mil åt helt fel håll... Körde värsta rallyvägen genom skogarna till Påryd. Säkert jättevackert där - på sommaren och när det inte är snö på vägarna. Det tog en evighet att komma fram. Jag var övertygad om att jag hade missat en avtagsskylt. Skog, skog, skog, 3 hus, mer skog, ett hus osv. Tillslut kom jag fram och kunde konstatera att boxsäcken var i bra skick. Sen var det bara att köra hem igen. Problemet var bara att jag inte kom ihåg vilken väg jag skulle ta för att komma den närmaste vägen hem. Så det fick bli en omväg via Tvärskog och sedan hem. Fast den vägen var å andra sidan helt ok att köra, den andra är mer rallyväg och det hade jag fått nog av. Imorgon ska boxsäcken förhoppningsvis upp på loftet. Och sen måste handskar införskaffas. Sen kan jag avreagera mig. Gott.

2 kommentarer:

Tessan sa...

Skönt att hon är bättre! Jag lider med dig ang frukosten, jag vet ju dina känslor kring det här med kräk... Jag måste säga att det gick bättre än väntat för mig med Stellas första omgång magsjuka, jag åt faktiskt nästan som vanligt hela veckan! Det där med total uppmärksamhet stämmer dock, jag jagade efter henne med kräkpåsen och spanade efter minsta tecken på en tillhostning... Men mattor o möbler klarade sig! ;)

Donna Carran sa...

Lucky you.