måndag 11 januari 2010

Träning

Sen Elsa föddes har jag varit extremt dålig på att träna. Hittar alla möjliga ursäkter för att inte träna, trots att jag mår superdåligt av att inte röra på mig. Jag blir ett riktigt monster, grinig som bara den och har ont överallt. När jag väl rör på mig lite känns det fantastiskt...jobbigt. Näe, det känns härligt, men eftersom konditionen är i botten och musklerna har förtvinat, så är det brutalt jobbigt varje gång jag tränar. Jag är ju van vid att vara hyfsat vältränad.

Skulle vilja träna på Friskis, men att åka in till stan varje gång man vill träna känns sådär. Kollade upp Friskis träning i Hagby, men där var det bara träning ons, to och söndag och då var det ett medelpass utan hopp, ett ryggpass och ett som varierar. Medel utan hopp och rygg passar säkert jättebra nu i början, men sen då? Jag gillar ju att hoppa och skutta. Sen ska man ju tima ihop det med J:s jobbartider också. Och så kostar det 450 kr. Tyckte det var dyrt för det skrala utbudet. Men då kan man nog träna i Torsås också. Fast då åker jag ju hellre till Kalmar.

Igår var jag ilsken och irriterad som bara den. J föreslog att jag kanske kunde träna lite uppe på bageriloftet. Men det är ju jättekallt där, tyckte jag. När Elsa vägrade äta och var allmänt grinig och jobbig bestämde jag mig för att gå dit i alla fall. Drog på mig underställ och tog på mig täckjacka, lämnade J med Elsa och tog med mig en gammal CD. Sen tränades det. Vi har en gammal motionscykel stående på loftet, sadeln är alldeles för hög och går inte att sänka, men jag fick stå och det fungerade rätt ok. Och så lite hopp och skutt blandat med Afrodans och styrka. Kände mig lite som Rocky när jag for runt i min täckjacka.

Mådde så himla bra efteråt. Så nu ska vi fixa till loftet så att det blir träningsvänligt för mig. Cykeln ska fixas och andra redskap ska införskaffas. Sen kan jag inte klaga på att det är för långt, för dyrt eller för dåligt utbud. Kan nog fungera ett tag i alla fall. Lite ensamt kanske, men det kan vara rätt ok när man har brottats med Elsa en hel dag. Och snart kanske snön och halkan försvinner och då kan man ju springa och cykla. Och så har jag råkat lova att jag ska hjälpa till på Kanotklubben också... Så nu börjar mitt nya friska liv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja heja!!! //tessan