torsdag 21 januari 2010

Goa tjejen

Här kommer några av dagens sköna händelser:

C: Ska du följa med ner och äta lite nu då, Elsa?
E: Elsa ville inte fölla me.
C: Då går mamma ner och äter lite, för mamma måste försöka äta. Ska du vara här uppe då?
E: Mmm.
Jag går ner och petar i mig några kokta makaroner och lyxar med 3 droppar ketchup. Under tiden hör jag Elsa prata uppe på sitt rum. Sen hör jag något om "Sätta gång TV:n" och sen blev det tyst. När jag kommer upp sitter hon i soffan, bakåtlutad mot min kudde och med mitt täcke uppdraget till armhålorna och tittar på TV.
E: Elsa sätta gång TV:n!

Vad säger man? När, du får inte sitta här och ha det mysigt framför TV:n. Så klart att hon fick titta. Så jag fick försöka peta i henne lite mat däruppe istället. Det strider väl mot alla barnuppfostringsregler som finns, men jag kände att det var viktigare att hon fick i sig lite mat och var en glad tjej.

Lite senare på dagen var det dags för ett blöjbyte:
C: Vill du byta blöja uppe eller ner?
E: Näe.
C: Näe, vad är det för svar?
E: Kötväska
Elsa går iväg och hämtar skötväskan, plockar fram underlägget och sätter sig på det. Sen får jag lägga henne ner och byta på henne utan minsta tillstymmelse till protest. Det enda som hon klagade över var tvättservetterna.
E: Tycka lite kallt.
När vi var klara frågade jag om hon ville slänga blöjan själv och det ville hon och hon slängde den i rätt soppåse också.

1 kommentar:

Ninja sa...

Tittade förbi...