lördag 2 januari 2010

Nyår

Nytt år och nya utmaningar. Detta året ska bli det bästa någonsin, eller hur?

J jobbade på nyårsafton så mina föräldrar förbarmade sig över min ensamhet och kom hit och gjorde mig och Elsa sällskap. Jag lockade visserligen med att de skulle få sova gott efter tolvslaget, där de bor fortsätter det nämligen att smälla hela natten. De fick sova gott ända till klockan 7, för då vaknade Elsa...

Vi åt middag tidigt för att J skulle få vara med innan han åkte till jobbet och sen smällde min far två raketer och en snurra vid 17-tiden, för att Elsa skulle få vara med och titta. Efter raket nr två sa Elsa "Inte smälla mer". Hon tyckte det var spännande, men det lät lite för mycket för hennes smak. Vid tolvslaget sov hon gott och vaknade inte trots en del rejäla raketer i närheten. Baby-talkern hade ju så klart dåliga batterier, så jag fick ta med mig laddarsladden och sätta den i ett uttag utomhus, sen höll jag mig i närheten av den. Men jag fick i alla fall uppleva tolvslaget utomhus.

På nyårsdagen tog vi den obligatoriska nyårsdags-promenaden i bitande kyla och isande vind. Vi tänkte se om vi hittade några getter att titta på och mata, men de var inte ute. Då gick vi för att titta på grisar istället, men när vi kom fram hade Elsa slocknat och några grisar hittade vi inte heller. Vi fick en skön promenad i all fall, om än något kall.

Inga kommentarer: