onsdag 18 augusti 2010

Studiebesök

Idag har vi varit på studiebesök inne i Karlskrona hela dagen. Först var vi på Campus Gräsvik, Blekinge tekniska högskolas område, eftersom vi tillhör den skolan trots att vi ligger lite off. Shit pommes frites, om någon skulle lämna mig där skulle jag nog aldrig hitta därfrån igen.

Sedan var vi i Hoglands park och pratade med en tjej som har gått samma utbildning som vi och nu jobbar för kommunens parkförvaltning. Hon var helnöjd med utbildningen. Efter det var vi på Fortifikationsverket och träffade en kille som hade gått samma utbildning samtidigt som tjejen. Fortifikationsverket kändes inte som någon arbetsplats för mig, det var mest klippa gräs och hålla i ordning grusgångar på sommaren och skotta snö på vintern - alla mina favoritsysslor på en gång... not.

Imorgon är det sovmorgon enligt schemat, hoppas bara att det blir det här också. Farmor och farfar ska hämta Elsa på dagis för första gången och jag måste komma ihåg att lämna bilstolen kvar på dagis. Det blir jobbigt om jag glömmer det.

Inga kommentarer: