torsdag 26 augusti 2010

Första veckan

Snart är den första riktiga skolveckan över. Puh! Snacka om korvstoppning, fast på mig har de visst glömt att knyta ihop i andra änden, så allt rinner ut igen... I tisdags vad det värst. Vi skulle artbestämma en massa växter och beskriva hur blad och kronbad såg ut och hur många ståndare och pistiller vi kunde se. Alla var helgriniga för vi blandade ihop begreppen hela tiden och allt kändes ganska hopplöst och tungt. Men igår var det lite bättre och idag har det rullat på bra. Men jag har definitivt ramlat tillbaka in i gymnasiementaliteten för oj, vad man kan reta sig på folk och företeelser när man är lite grinig. Men å andra sidan går det över rätt snabbt nu.

Det har gått bra med Elsa på dagis, även om det blir svårare och svårare att lämna henne. Hon låter sig inte lämnas utan ett visst motstånd nu, men vi vet att det fungerar bra under dagen sedan. Att få höra ett ynkligt "Men jag tycker om när du är hemma" eller "Jag vill att du ska vara här med mig" när man ska åka på morgonen gör ju inte det roligare att åka direkt. Suck. Men nästa vecka blir förhoppningsvis inte lika instensiv, hoppas att jag kan komma iväg lite tidigare då.

1 kommentar:

Tessan sa...

Ja det blir väl inte lättare när hon kan försöka blidka med ord oxå.... Stella kör ju med hela tår- och "MAMMAAAA!"- pådraget och det är illa nog. :( Men även här hävdar fröknarna att det går bra när hon lugnat sig och det får man ju lita på.