måndag 16 augusti 2010

Nackdelar med dräneringsarbete

Jag har redan tröttnat på vallgravarna runt huset och på alla jord- och lerhögar som är i vägen överallt. Små lerkokor dräller omkring i gräset och fastnar under skorna och idag när jag satt i klassrummet upptäckte jag att det satt ett halvt kilo lera under och på mina skor. Nice. Jag är livrädd att Elsa ska trilla ner och idag var hon så farligt nära kanten att jag fick rusa fram och flytta undan henne vilket så klart ledde till att hon ockå blev rädd och lite arg. Man vet ju aldrig om kanterna rasar plötsligt. Usch, hemska mardröm.
J måste slipa bort en massa dum tjära som täcker grunden innan vi kan göra något annat och den dumma tjäran är tyvärr inte helt lätt att få bort. Och jag är borta hela dagarna och kan inte göra något för att hjälpa till. Känns ju jättebra.

Inga kommentarer: