lördag 28 augusti 2010

Me like

När allt ser ut som skit i trädgården måste man försöka hitta ljuspunkerna i tillvaron. Här kommer några:

Rabatten framför bageriet som blev till för att jämna ut marken efter att snöröjningen gjort djupa spår i gräsmattan. Jag vräkte ut en massa fröer och struntade blankt i planteringsavstånd. Funkade jättebra. Så här ska alla mina rabatter vara sedan.

Sommarfavorit: Zinnia

Jag äääääälskar mina solrosor. Nästa år ska de bli ännu fler.

Luktärterna som jag trodde skulle dö när jag planterade ut dem, men som kom igen och bara är så fina.

Hortensian som inte blommade förra året och som blev sådär härligt blå som hortensior ska vara.

De mystiska och maffiga vallmona (tror jag att det är) som bara dör upp i landet framför bageriet, utan att jag hade planterat dem själv. Antingen fanns de i jorden sedan tidigare, eller så är det någon som utövar gerillaplantering här ute...





Inga kommentarer: