fredag 8 april 2011

Trädgårdsprogram...

Alltså jag blir tokig. Kan de inte visa ett vettigt trädgårdsprogram på TV? Ett program som är lite mer som min utbildning. Tjoff, tjoff, tjoff - lite snack och mycket verkstad. Så mycket info som möjligt på så kort tid som möjligt. Utan en massa dravel, pluttinuttbilder och närbilder på programledarna så man kan se varenda por i ansiktet. Jag skiter i hur programledarna ser ut och framför allt har jag ingen lust att titta på när de sitter och babblar om ditten och datten med munnarna fulla med mat. För matlagning ska det tydligen alltid vara med i trädgårdsprogram också. Varför då? Som om världen inte hade tillräckligt med matlagningsprogram. Har just genomlidit säsongens första avsnitt av Trädgårdsfredag. Höllt på att krypa ur skinnet. Under 30 minuter hände i stort sett INGENTING. Men i nästa avsnitt skulle det minsann till muskelstyrka, utlovades det. Vet inte ens om jag kan förmå mig själv till att sätta mig framför TV:n då. Samtidigt är jag nyfiken på om det går att göra ytterligare ett avsnitt som är så innehållslöst.

Inga kommentarer: