tisdag 19 april 2011

Lia dag1

Dagen började på kommunens kontor på serviceförvaltningen för parkområde. Det märktes att det var måndag morgon för alla sprang omkring huller och buller och försökte komma i ordning. 10 nya pers började denna dag och skulle ut i verksamheten och nästa vecka skulle det visst komma 10 nya. Och så jag då, som kände mig ganska bortkommen bland alla människor som sprang omkring. När den värsta rusningen hade lagt sig fick jag åka med till Procurator för att bli ekiperad. Eftersom jag inte tillhör den mest resliga sortens kvinnor så hade de ju inga storlekar som passade till mig i lager. 2 par varselbyxor, 1 par svarta byxor till växthuset, 2 varseltröjor, en varselfleecejacka, 2 tunnare vårjackor, också varsel, ett regnställ, ett par skor, solglasögon, keps, handskar och knäskydd. Allt flång nytt, visserligen bara till låns, men ändå. Till mig, en praktikant som ska vara där i 4 veckor. Jag är imponerad.

Sedan placerades jag på växthuset i Skälby där jag ska vara den här veckan. Inte så skojigt som det låter, just nu är det mycket enformigt och tungt arbete. Första uppgiften var att packa penséer som sedan levererades till Solliden (så nu vet jag vad mina 2 klasskompisar som är där ska göra framöver...) När penséerna var väck sopades alla ytor av och sedan flyttade vi in en massa pelargoner som skulle glesas från ett annat växthus .



När det var klart skulle sjutusenfemhundrafjorton isbegonior flyttas och glesas. Dessa ska också till Solliden sen.


Sen fick jag besök när det nästan var dags att gå hem. Elsa fick mata fiskarna i dammen.


Inga kommentarer: