lördag 30 april 2011

På besök hos en klasskompis

Idag har Elsa och jag hälsat på en av mina klasskompisar. Vi blev bjudna på fantastiskt god blåbärspaj och glass. Kompisens yngsta son hade laddat hela morgonen inför mötet med Elsa (han är 4 år) och han var väldigt ivrig att leka med Elsa och hjälpa henne. Elsa var tyvärr inte så skojig att leka med, som vanligt var hon superblyg när hon träffar nya människor. De hade en massa gosiga kattungar att titta på. Sååååå söta.
Och i trädgården fanns det en massa spännade saker. En slänggunga, rutschkana, gungor, ringar...
...och en studsmatta. Men att hoppa tillsammans med grabbarna ville ju så klart inte Elsa. Själv ska man vara, eller med mamma.

Små lamm fanns det också. Tre små ulltottar kom springande i full fart när de ropade på dem. Elsa blev livrädd för lammen som var väldigt närgångna. Jag skulle ju försöka fota, men det var inte så lätt när Elsa klamrade sig fast på mig. Jag som hade målat upp bilden av det perfekta fotot med Elsa som klappar ett lamm i huvudet. Som tur var var det ok att vara i min kompis famn också. Så några foton blev det i alla fall.





Så himla mysiga att klappa. Och så kelna. En av dem suttade på mitt finger. Dessa tre lamm är napplamm, därav beteendet.



Sedan blev det en tur ut i hagen för att plocka lite blommor också.

Innan vi åkte hem fick jag med mig lite växter, bl a en fläder som jag planterade på eftermiddagen. HOPPAS att den tar sig, för jag vill verkligen ha en fläderbuske.


1 kommentar:

Althea sa...

Haha, där syntes det tydligt att kattpappan inte var någon raskatt...