torsdag 14 april 2011

En glad tjej

Den lilla argbiggan har inte varit lika arg de senaste dagarna. Det är sååå skönt. Det är bara tidiga mornar som fortfarande inte är populära. Idag har vi varit på lekplatsen och fikat hela familjen och när vi kom hem lekte Elsa och J i Elsas rum när jag lagade mat och pluggade. Kändes sådär att höra Elsas glada skratt uppifrån när jag själv var tvungen att plugga. Jag vill ju också vara med när hon är så där glad. Men sen kom hon ner och sällskapade mig och hjälpte till att bläddra i min bok och frågade vad det var för träd/buske på varje bild... Det gick sådär att plugga då. Men hon satt också och lekte för sig själv med duplo en lång stund, dock inte särskilt tyst, men det var rätt mysigt ändå. Sen lekte hon med dockskåpet tills vi skulle äta, vilket hon inte har gjort på väldigt länge. Alla soffor och fåtöljer stod sedan på rad på golvet för dockorna åkte tåg. När J nattade Elsa passade jag på att smita ut i trädgården för att gräva om rabatten vid trappan. Vilken underbar kväll det var. Fågelsång och solnedgång och vindstilla. Ny jord av gammal plantjord, hästgödsel, kompost och kalk tillsattes. Några perenner grävdes upp och delades och omstrukurerades. Mannen får vattna imorgon för det hann jag inte innan det blev för mörkt. Blev inte helt klar med rabatten, men det ser i alla fall bättre ut än innan. Imorgon är det tenta i beskärning och parkskötsel mm. Har väl gett upp nu. Får hoppas på lite tur i morgon också. På måndag börjar LIAn = praktik på Kalmar kommun. 7-15.30 i 4 veckor. Spännande.

Inga kommentarer: