onsdag 28 april 2010

Floating och massage...

...har jag varit på idag. Underbart. Har varit på floating en gång tidigare på Hagabadet i Göteborg, fast det var länge sedan nu. Inte alls klaustrofobiskt, bara skönt att få vara ifred och känna sig tyngdlös, slippa ha ont. Och som om det inte vore nog med detta fick jag dessutom massage efteråt. Det var ytterligare en present från mannen. Fast han tabbade sig lite. Igår åkte vi in till stan och spatserade och lunchade, Elsa fick vara hos farmor och farfar. Jag visste inte vad som väntade, bara att jag skulle ha med mig duschgrejer. När vi kom fram till floatingstället förstod jag, men då visade det sig att det var fel dag... Som tur var var J ledig även idag, så det löste sig ändå. Och så fick jag extra mycket massage eftersom det hade blivit lite rörigt med bokningen, tyckte personalen på Aqua floating. Det tackar man för.

Man tror ju att man ska känna sig pånyttfödd efter en sådan behandling och det kanske man gör, för en nyfödd känner sig nog ganska mörbultad och groggy, kan jag tänka mig. Bilkörning efteråt rekommenderas inte... Men man är väldigt avslappnad och mår bra. Det var däremot inget vidare att öppna dörren efteråt och kliva ut i korsningen Norra vägen - Esplanaden mitt i rusningstrafik och dessutom mötas av isande vindar. Det kändes helskumt. Snacka om skilda världar. Jag hade gärna varit kvar i den varma, sköna och avslappnade världen. Men det var bara att bita ihop och åka och storhandla istället.

När jag kom hem med alla matkassar möttes jag av en sprudlande glad dotter som ivrigt började rota i kassarna under glada tillrop som "Åh, tack snälla mamma för maten som du köpt!" "Åh, jaaa, tiiittaaa!" (en förpackning med tepåsar...). Hon var helt sanslös. Så underbart att få komma hem till en sån goding. Eller två godingar, menar jag ju förstås, för mannen var ju hemma också, men han var väl inte fullt så begeistrad över matkassarna som Elsa. Inte som han visade i alla fall.

1 kommentar:

Tessan sa...

Ha ha, känner igen det där... Jimmy brukar sitta kvar i soffan och vänta på att jag även ska packa upp medan Stella i extas sliter upp bananer, barnmat och allra helst (om det råkar finnas) GODISPÅSAR!! ;) "Dääääh!"