söndag 18 april 2010

Lite sliten...

...känner jag mig nu. Helgen har varit intensiv. Igår var det arbetsdag på Elsas dagis. Vi var arbetsledare tillsammans med två andra föräldrar, så det kändes extra ansvarsfullt den här gången. Vi fick mycket gjort, men det är en del kvar att göra ändå. Jag fixade iordning några staket som tidigare var "flätade" med pil. De hade säckat ihop och var jätterisiga. Med kraftigare pinnar av hassel som jag "hittade" hemma på Snickargatan blev det stabilare. Jag blev ganska nöjd med resultatet, hoppas bara fröknarna blir det också. Pinnarna lastade vi förresten på Saabens takräcke. Det såg ut som en mobil majbrasa...

När vi körde hem somnade Elsa i bilen så jag fixade lite i trädgården när vi kom hem. J skulle slänga ett bananskal i vår kompost och började plötsligt svära. Råttjävlen hade varit på vår nya fina kompost och gnagt två hål i den. Det låg frigolitkulor i halva trädgården (isolering). J var så arg att ha inte visste vart han skulle ta vägen. Han blir ofta det av råttor och möss. Vi fick tejpa ihop hålen och vira hönsnät runt komposten. Det ser för jäkligt ut, men det får vara så tills vi har snickrat ihop en annan lösning. Skadedjurssäker kompost - pyttsan! Inte med monstrerråttorna vi har här. Jag är övertygad om att det är samma som bodde i den andra komposten förra året. Jocke jagade den senast i förrgår kväll. Den är nog ute efter hämnd, tror jag.
Idag har jag fixat med en av köksdörrarna. Hyvlat, varmluftblåst, skrapat och slipat bort färg och tapet. Roligare kan man ju ha det... Varm färg luktar inte gott. Men snart är det klart i köket, i alla fall det som syns mest. Foton har jag ju utlovat. Kommer snart...

Inga kommentarer: