lördag 3 april 2010

Årets första grillkväll...

...blev vi bjudna till på långfredagen. Våra kära vänner på Voxtorpsgården hade fått ett återbud i sitt späckade påskschema så vi fick den äran att spendera kvällen med dem. En härlig kväll, det kändes fantastiskt att umgås med vänner och dricka lite vin/öl och äta god mat. Det är alldeles för sällan vi gör sånt.
Elsa fick ett riktigt äventyr. Kvinnor och barn fick äran att mata grisarna eftersom herrn i huset inte tyckte att man skulle frångå könsrollerna för mycket, dvs männen sköter grillen och dricker öl och kvinnorna matar grisarna... Fast det var helt ok. Elsa fick åka 4-hjuling till suggorna och sedan åkte jag och barnen på flaket som 4-hjulingen drog till tonårsgrisarna och tillbaka till ladugården, där kultingarna och fåren finns. Och så fanns det en katt som hette Rita. Och så hunden Loke. En rejäl djurdos.

När vi skulle hem vid 21-tiden upptäckte vi att Loke hade sprungit före oss (vi trodde att han hade sprungit tillbaka in på gården) och hade hunnit halvvägs hem till oss typ när vi såg honom. Så jag fick cykla tillbaka med honom, han följde snällt med som tur var. När jag kom hem stod J och väntade utanför bageriet med Elsa i cykelvagnen. Orsak: Pappa fick inte lyfta upp henne ur cykelvagnen för det skulle mamma göra... Suck. Så är det hela tiden just nu. Jag blir tokig.

Sen körde hon en stöknatt till, vaknade och gnällde/var ledsen/var arg precis som natten innan. Ville ha välling mitt i natten och grät hysteriskt och sen tyckte jag att hon sa att hon mådde illa och då blev jag så klart hur stressad som helst och kunde inte sova sen när hon äntligen kom till ro. Har extrem sömnbrist just nu, det märks på humöret.

När vi kom hem igår vid 21-tiden var jag helt slut. Det kändes som om klockan var minst halv tolv. Börjar man bli gammal eller..? Får skylla på sömnbristen.

Inga kommentarer: