torsdag 22 april 2010

Födelsedag

Så är 35-årsdagen snart till ända. Det har varit en skön dag. Elsa och J sjöng för mig i morse och jag fick ett par snygga trädgårdshandskar av Elsa (tyvärr för små, för ovanlighetens skull) och en fantastiskt gullig klänning av märket Bondelid av mannen (såna kläder jag knappt har råd att titta på annars...). Rivstartade efter frukost med att städa lite på nedervåningen, roligare kan man ju ha på sin födelsedag, men det känns alltid skönt efteråt. Lagade en fantastiskt god fiskgratäng till lunch som jag råkade hitta i ett gammalt recepthäfte från 1988. Sen kom det två släktingar på besök utan förvarning, hade inte alls väntat mig det, så det var trevligt. Sen bakade jag lite, har kommit in i en kakbakar-period lagom till min födelsedag (bra timing) och när sista plåten skulle in i ugnen kom svärföräldrarna och Elsas kusin S (bra timing det med). Det frossades i kakor och efteråt gav Elsa bort all frukt jag köpte igår till alla närvarande. När svärföräldrarna skulle åka hem och J skulle till jobbet kom S mamma, så jag fick sällskap över middagen också. Det är jättebra, tycker jag, för då tar jag mig i kragen och lagar mat, annars blir det bara något uppvärmt från frysen. Jag är mycket nöjd med min dag och på lördag blir det förhoppningsvis lite mer kalas.

Inga kommentarer: