söndag 2 maj 2010

70-årskalas nr 1

Så var 70-årskalas nr 1 avklarat. J och jag slog ihop våra 35-årsdagar och firade tillsammans med våra vänner. Mycket trevligt. Som vanligt är man jätteorolig att maten inte ska räcka, men vi lyckades laga ganska lagom mycket mat. Lite blev det över, men det har vi ätit idag. Elsa klarade av situationen över förväntan. Hon höll sig visserligen för sig själv mestadels, för de andra barnen kan man ju INTE leka med, men hon var inte särskilt klängig. Skönt.

Vi fick en massa bidrag till vår trädgård, så nu ska här fixas. (Jag misstänker att alla tycker att det ser för jäkligt ut, därav bidragen...)

Idag började vi förmiddagen med auktion i Binga, men de hade inget direkt spännande idag och t o m J gick därifrån tomhänt. Vi promenerade bort till vattenfallet och tittade istället. Där har man åkt FÖRBI hur många gånger som helst som barn, vi har nog bara stannat någon gång, och det såg alltid lika spännande ut. Elsa tyckte att det var jättekul att kasta pinnar som for nerför fallet och hon blev inte glad när vi skulle gå därifrån.

Korvätning på Binga gård

Stubben skulle hon prompt sitta på när hon åt sin korv.

Äventyr är hon inte rädd för minsann.

Eftermiddagen spenderades i trädgården. Jag grävde upp vår stackars Magnolia, som knappt har vuxit alls sedan vi fick den för 2 år sedan, och satte den på ett annat (tillfälligt) ställe. På Magnolians gamla plats satte jag ett surkörsbärsträd som vi fick av min gamla barndomsvän igår. Måtte det trivas bättre där än vad Magnolian gjorde. Spännande. Sen har det rensats ogräs och gödslats, soptunnan har fått flytta och en massa bråte som har drällt i en evighet försvann till mindre synliga ställen. Men det är väldigt mycket kvar att göra. Undrar när jag kan gå ut i trädgården och bara njuta?

1 kommentar:

Tessan sa...

Klart det kommer trivas!! Ser fram emot saften. :)