måndag 12 april 2010

Ibland blir man lite frustrerad

Hade Elsa hemma från dagis idag eftersom jag tyckte att hon kändes lite varm i morse. Tempen visade på 37,6, inte mycket kanske, men hon brukar ha en morgontemperatur på typ 36,7 och senast jag skickade iväg henne till dagis med den temperaturen slutade det med att jag fick hämta henne efter 2 timmar. Men idag försvann febern och Elsa var hur pigg och go som helst hela förmiddagen. Hon ville t o m gå ut efter frukost, så det var bara att pälsa på sig , för det var KALLT och grått ute.

När det var sovdags ville hon inte sova. Hon satt i sin säng och babblade och ropade på mamma eller pappa lite då och då tills hon till slut deklarerade att hon hade sovit färdigt. Puh! Jag hade massor att göra vid datorn - söka utbildningar, jobb och kolla upp diverse saker. Hur lätt är det med en 2-åring som vill titta på Fåret Shaun så fort datorn är igång? Hon köpte inte riktigt mitt argument med att det är mammas tur att ha datorn nu. Det slutade med en illvrålande dotter som stackars J försökte lugna och en superirriterad mamma som absolut inte kunde koncentrera sig det minsta på det hon skulle göra. Det slutade med att jag var så arg och frustrerad att jag fick stänga av datorn och gå ut och gräva lite i trädgården istället för att lugna mig lite. När jag var snäll igen och kom in hade J lagt Elsa. Hon var så trött att hon satt och somnade, berättade han. Fast hon skulle inte sova. Det blev lite knas med sovtiden, men det fungerade ändå rätt bra ikväll när jag skulle lägga henne.

Sen-eftermiddagen och kvällen har varit fantastisk. Vi var ute i trädgården allihop och solen sken och det var ganska varmt för en gångs skull. Var ute på rapsåkern och plockade sten till mitt stenparti och vi hittade otroligt vackra blåsippor strax utanför grannens tomt. J försvann på övning vid 18.25, men Elsa och jag var var ute till kl 19. Det var såå mysigt, ville inte alls gå in.

Inga kommentarer: