onsdag 26 augusti 2009

Tredje dagen på dagis

Än så länge är dagis jättekul, tycker Elsa, men än så länge har ju inte mamma eller pappa lämnat henne själv där. Och ja, jag vet att det inte heter dagis utan förskola, men jag tycker att dagis låter mycket trevligare. Elsa gillar att säga "Dagis!" också, förskola skulle inte fungera alls. Hon säger "Dagis!" nästan hela vägen när vi cyklar dit och "Ba:n!" (= på dagis finns det barn att leka med och det tycker jag är jättespännande.) Dagis ligger ca 5 km från oss, så det är ett ok cykelavstånd när vindarna är med oss... På vägen dit idag mötte vi 3 bilar totalt, tror jag. Det känns rätt ok. I Elsas grupp är det 3 barn i ungefär samma ålder, men de är tillsammans med de "stora" 2-åringarna och då blir de 7 st totalt. Det låter ju rätt ok, problemet är bara att avdelningen där de egenligen ska vara håller på att renoveras, så nu huserar de i ett litet rum på de riktigt stora barnens avdelning. Idag var de inne när vi kom och jag kunde riktigt känna hur alla härliga dagisbaciller flög på mig och Elsa. Hoppas verkligen att hösten blir fin så att de kan vara ute mestadels tills huset är färdigt.

Inga kommentarer: