måndag 3 augusti 2009

Mysigt med sällskap

Det är mysigt när man får besök när mannen jobbar HELA dagen och sedan är på övning HELA kvällen. Vi tog en promenad runt bygden och tittade på kossor, får och getter. Tessans kjol var god, tyckte killingen.
Stella var helt fascinerad av getterna.




Lek på altanen.

Hängmattebus.


Och ännu mer bus.


Och som om det inte var nog med att få besök. Sedan kom skördetröskan!!!
Elsa vågade inte titta själv, så jag tog med mig min tallrik med mat ut för att göra henne sällskap. Jag var nog minst lika fascinerad som hon.
De är brutalt stora.
Nu återstår bara en stubbåker av rapsen. Hoppas att de odlar något sädesslag eller något annat kul där sedan. Tyvärr misstänker jag att det blir vall. Förutom att det är tråkigt med vall gödslar de stup i kvarten plus att de inte bara skördar en gång om året utan 3-4 gånger om året. Och då kommer jättegräsklipparen och gräsuppsamlaren och för oväsen...

1 kommentar:

Tessan sa...

Tack och lov att vi slipper skördetröskor här, det räcker med alla käcka hemrenoveringar som ska utföras på semestern... Ingen ro för sovande bebisar här inte!