torsdag 20 augusti 2009

Stenrika...

...har vi blivit nu i dagarna. De plöjde upp åkern på andra sidan vägen och då plockade de upp sten med en hjullastare. Jag vinkade till mig bonden som körde och bad honom att tippa stenen hos oss. Han undrade om jag hade blivit helt tokig, men jag försäkrade att det inte var värre än vanligt. Så nu har vi fått två lass med sten i blandade storlekar och så var jag själv och hämtade några lass med skottkärran idag när de hade kört med ringvälten (tror jag att det var...), han som körde den var snäll och dumpade stenarna mitt emot vårt hus, antar att han hade blivit tillsagd att dumpa stenen nära det gamla bageriet där den tokiga damen bor ...
Men nu ska det fixas och grejas en massa. Sten är ett fantastisk bra material till trädgården, det ska bli stenparti, stenar runt buskar och odlingar och en stenmur vid grusplanen ut mot åkern. Så det lär ju gå åt en del sten...

Inga kommentarer: