torsdag 20 augusti 2009

Veckorapport

Imorgon firar J och jag 5-årig bröllopsdag. Vart tog de åren vägen? Vi ska fira med att åka till Kapelludden, där vi gifte oss. Elsa ska följa med, vi ska se om åksjukan kanske har blivit bättre, hoppas verkligen det. Hon använder åksjukeband och vi tror att de hjälper, men vi vet inte säkert, brukar åka när hon ska sova annars. Vi har funderingar på att åka till Kivik i september, det vore så roligt att komma iväg lite, men om det inte går att åka i mer än 20 minuter i taget kan det bli rätt drygt att åka långt.

Var på arbetsförmedlingen och skrev in mig i tisdags... Det är ett av de värsta ställen att vara på som jag vet. Jag blir så arg varje gång jag är där, man blir behandlad som ett barn och så känner man sig som världens looser. Fast det kanske är bra att känna så, för jag tänker alltid att jag minsann ska hitta ett jobb så snart som möjligt utan deras inblandning. Hittills har det fungerat bra. Men man måste ju tyvärr gå dit för att kunna stämpla.

Och så har jag varit barnvakt också, ti-ons. Storkusinerna O och L (9 och 11 år) hämtades upp på tisdag förmiddag, sen sov de över och stannade hela onsdagen. De är som Piff och Puff ungefär - de pratar oavbrutet och så tjafsar de med varandra nästan hela tiden, fast oftast är det på skoj. Det blir intensivt, men roligt och hemskt tomt när de inte är här längre. Elsa tycker det är jättemysigt med kusinerna och de är jätteduktiga med henne.

I söndags firade vi J:s föräldrar som har fyllt år. Vi var i Åttahagen och där hade vi picnic på hembakade baguetter med hemgjord Skagenröra och hemgjord chokladpudding till efterrätt. Det var en fantastisk eftermiddag, alla som var med kan nog skriva under på det.

2 kommentarer:

Marielle sa...

Mmm, hembakta baguetter lät ju inte alls fel! Men ni bor ju i bageriet...blir det HEMbakt då?? *funderar*

Donna Carran sa...

Vi bor inte i bageriet, ju, bara bredvid :-)