onsdag 2 juni 2010

Solen skiner äntligen

En underbar strålande dag. Äntligen sol! Det blåser en del, men man kan ku inte begära allt. Lämnade en go´ och glad tjej på dagis idag. Hon har varit helt fantastisk i två dagar nu. Glad och gosig och äter som aldrig förr. Idag vaknade hon vid sjutiden, drack välling och lite senare skulle hon även ha gröt. Kom lite sent till dagis pga detta, eftersom jag inte trodde att hon skulle orka äta frukost också. Men det är härligt att se henne äta igen.

Idag på morgonen hör jag Elsa inne från vårt sovrum:
"Kan jag ta ur era sängkläder, snälla mamma?" (ordagrant)
Hon hade lyft ur de nymanglade lakanen och örngotten ur tvättkorgen för hon behövde en båt till sina djur. Då kan man ju inte säga nej.

Idag väntar urrensning av bl a bageriet och minst en tur till tippen. Sen blir det förhoppningsvis mer grävt i mitt nya grönsaksland så att jag kan börja så snarast. Och J ska väl fortsätta riva källartrapp och snickra ihop en ram för att gjuta en ny.

2 kommentarer:

Mia Andreen sa...

Herregud vad hon pratar! Så mycket säger inte Felix och han är ändå äldre! :-)

Donna Carran sa...

Ja, visst är det fantastiskt. Det finns ingen hejd på henne när hon väl sätter igång. Och det är så intressant att det kan vara en sån skillnad mellan barn.