söndag 20 juni 2010

Showkids

I helgen har jag varit på kurs i Ronneby för att lära mig Absolute Showkids. Tack vare en gammal barndomskamrat fick jag möjligheten och åka iväg och lära mig att dansa. Jag är ingen dansmänniska, men jag gillar barn, utmaningar och att träffa nya människor, så varför inte? Det har varit fantastiskt roligt och svårt som bara den för en som rör sig som en ladugårdsdörr när det handlar om att dansa. Konstaterade ganska snabbt att jag varken var en prima ballerina eller en street dancer, men jag ska jobba på det...

Jag har träffat härliga människor, slitit mitt hår och skrattat gott. Ledarna var helt outstanding, så otroligt inspirerande och proffsiga. Man kände sig nästan som ett barn själv när man var där och dansade sig igenom sagor och stal tårtor (...). Jag fick så mycket positiv energi av dem och trots att huvudet är slut och kroppen rejält seg, känner jag ändå för att börja öva på danserna. Så nu måste det upp en spegelvägg på loftet... gärna en projektor också... och några grymma högtalare till det...

Showkids är ett riktigt genomtänkt koncept som introducerar dans för barn. Passen är anpassade till olika åldrar, 2-4, 4-6, 6-8 och 9-12 år. Jag är helt såld, hoppas bara att barnen också kommer att tycka om det. Kul, specialgjord dansmusik som fastnar som tuggummi och roliga rörelser. Bara på Wellness gym i Kalmar, Ronneby och Karlskrona till hösten. Övriga landet har jag ingen koll på.

http://www.absoluteshowkidz.se/

Inga kommentarer: