fredag 18 juni 2010

Kiss i bilbarnstol...

Glöm aldrig någonsin bort att tvätta en nerkissad bilbarnstol omgående!!! Det gjorde vi... Kunde konstatera detta igår när Elsa och jag skulle in till Kalmar, det luktade INTE gott om den stolen. Stackars Elsa led: "Jag tycker inte om det här, mamma.", sa hon och försökte hålla för näsan. Gjorde ett tappert försök att försöka tvätta stolen lite när vi kom hem till mina föräldrar och jag trodde i min enfald att jag hade lyckats någorlunda. Men icke. Det luktade på hemvägen också och Elsa sa stup i kvarten att hon mådde illa och behövde kräkas. Ni som känner mig vet ju hur jag reagerar på när folk mår illa, så jag blev ju helstressad av detta. Sista biten hem körde jag med nedrullade fönsterrutor.

Efter att jag hade nattat Elsa var det bara att släpa in bilstolen och börja operation sanering. Klädseln togs bort och tvättades. Sedan var det själva stolens tur. Jag testade: vatten med tvättmedel, desinficeringsmedel, såpvatten, Sanitetsrent och till sist även fönsterputs, eftersom det är ganska parfymerat. Men det hjälpte inte. Den luktade fortfarande pekka. Kände mig helt uppgiven. Vad skulle jag nu göra? Troligtvis satt det kiss i några små skrymslen som jag inte kunde komma åt. Till slut satte jag bilstolen i duschen och spolade av den. Jag tror att det hjälpte. Stolen är på plats i bilen igen och Elsa klagade i alla fall inget på vägen till dagis. Återstår att se om den klarar en dag i solgass utan att det börjar lukta igen. Fast idag är det ju ingen risk för det eftersom det är mulet och svinkallt igen.

Inga kommentarer: