onsdag 9 juni 2010

Frustration

Det finns saker som gör mig irriterad, ganska många saker, och så finns det saker som gör mig både irriterad och frustrerad. Saker jag inte förstår gör mig irriterad och situationer som är svåra att lösa gör mig frustrerad. Nu har vi en sån där irriterande frustrerande situation hemma. Vi har haft mobilt bredband till vår dator nu och tycker att det har fungerat sådär, särskilt när man vill titta på SVT-play eller Youtube för då stannar filmerna stup i kvarten. Större filer tar ganska lång tid att ladda ner och dessutom gör modemet att datorn stänger av sig då och då utan förvarning. Så vi tog beslutet att säga upp det mobila bredbandet när avtalet gick ut och återgå till bredband via teleuttaget, som vi hade förut.

Det är en djungel när man ska välja bredband, men vi tyckte att det bolaget som vi hade tidigare hade ett bra pris, så vi bestämde oss för det. När jag ringde och skulle beställa visade det sig att de inte längre samarbetade med ägarna till den telestation som finns ute hos oss så de kunde inte leverera bredband till oss. Snopet som bara den. Så det var ju bara att börja leta igen. Och nu måste vi byta telefonleverantör också, eftersom annars får man betala en högre avgift på bredbandet. Det gamla telefonabonnemanget har 3 månaders uppsägningstid och det mobila bredbandet har vi bara i ca 2 veckor till. Puh.

Sen hade vi ju tänkt att göra ett klipp och ringa via bredband istället, eftersom man slipper en hög abonnemangsavgift då. Men när vi läste på lite visade det sig att man bara kan ringa via bredband om man får bredbandet leverarat vi stadsnät eller fiberkabel, vilket vi inte har här ute på landet. Så himla surt. Klart diskriminerande, tycker jag.

Sånt här gör mig så vansinnigt irriterad och frustrerad. Det känns som allt går emot mig och jag kan inte göra något åt det. Särskilt arg blir jag på tele- och bredbandsbolagen för att det är så rörigt när man ska byta eller ändra något. Morr!

Inga kommentarer: