torsdag 2 september 2010

Sjukling på min lediga dag

I morse när jag kom ut från toa tittade jag på Elsa som just hade ätit sin välling. Hon såg ganska blek ut och satt och svalde misstänkt mycket. Jag frågade henne hur hon mådde och då svarade hon att hon behövde kräkas. Ut på toa, fram med kräkbalja eftersom hon vägrade kräkas på toan och så kräktes hon. Ångest. Kräkas på min lediga dag. Jag som hade så mycket planer för dagen. Men jag måste säga att jag är djupt imponerad av henne. 2,5 år och kan tala om att hon behöver kräkas, brukar så små barn göra det? Jag hade ingen koll alls på sånt när jag var liten, det bara kom. I alla fall så kräktes hon lite till och jag såg hur dåligt hon mådde, men efter att ha vilat och tittat på Nalle Puh och Heffaklumpen 2 gånger verkade det vända. Sen ville hon plötsligt ha macka med leverpastej. Jag tyckte att det var lite överkurs att äta det så hon fick vänta en stund men sedan fick hon en bit macka. Och en bit till och en till... Och nyponsoppa. Och hon fick behålla allt. Efter det har hon varit superpigg, men hon säger att hon har ont i huvudet när jag frågar henne. Får se hur hon mår när hon vaknar efter vilan, mår hon dåligt då med kan man ju misstänka att det är förkylningen som ställer till det.

1 kommentar:

Tessan sa...

Jag var lika imponerad (om inte mer) av Stella i vintas då hon precis fyllt ett och efter två omgångar kräk pekade på vasken när den tredje var på gång... Skönt när det hamnar där man slipper torka iaf. Alltid nåt... Hoppas hon mådde bättre efter vilan!