måndag 20 september 2010

Elsa på Showkidz

Igår var det Showkidz igen. Den här gången fick J och Elsa följa med. Elsa var jätteduktig och såg helt lycklig hela tiden hon var med. Vi har övat hemma, så hon kände ju igen allt och det är ju då de här små trivs bäst, nya saker fungerar inte lika bra. Bara att få komma in i den stora salen var ju lycka. Jag kan själv minnas hur det var att komma in i en stor gymnastiksal när jag var liten. Det var speciellt. Lite "Wow!" och "Här ska springas!" Och precis så gjorde Elsa.

När jag körde passet med 4-6-åringarna fick Elsa prova på att vara inne på barnpassningen som de har på Modehuset (vägg i vägg med Wellness). Hon gick rakt in och sa knappt hej då till oss när vi lämnade henne. Hoppas att det fungerar lika bra när J jobbar.

Efter gymmet och handling åkte vi till mina föräldrar och fikade. Elsa ville så klart bada, som hon alltid vill hemma hos mormor och morfar.
"Mamma, får jag bada?"
Jag funderade en stund, men innan jag hinner säga något säger Elsa:
"Jag FICK!" och rusar överlycklig iväg till badrummet.
Får nog blir snabbar på att svara...

1 kommentar:

Tessan sa...

När Stella ska fråga om nåt tittar hon uppfordrande på den hon ska fråga och säger "Ja, ja ,ja?!" Svårt att vända det till ett nej...