måndag 17 maj 2010

85-årskalas

Två griniga tjejer under samma tak är ingen bra kombination. Jag har av någon anledning haft jättekort stubin ett par dagar och under gårdagen fick jag faktiskt ta mig ut och springa en runda för att jag var så irriterad. Sen var jag snäll igen. När jag hade sprungit iväg kom J på att han hade ju jouren... Som tur var gick inte larmet när jag var iväg.
Elsa var trött efter gårdagens strapatser i bubbelpoolen och efter middagstuppluren var hon en riktig suris varpå jag också blev en suris. Vi skulle åka till min morfar och gratulera honom på 85-årsdagen efter Elsas tupplur, var det tänkt, men vi kom inte iväg förrän tjugo i fyra pga allt surande. Men vi kom iväg till slut i alla fall och Elsa talade om att hon inte skulle vara blyg för mina morföräldrar idag (det brukar hon vara). Och det var hon inte, jo lite först när vi kom, men sen var hon jättecharmig. Såååå skönt.
Sedan handlade vi doppresent till Lilly och J slöt upp efter jobbet och så avslutade vi med att handla lite mat. Elsa plockade i allt möjligt i vagnen och vi gick efter och plockade ur det igen...

Inga kommentarer: