onsdag 19 maj 2010

Pallkragar och igelkott

Tog äntligen tag i projekt olja odlingspallkragar igår. När jag var nästan färdig kom dagens enda regnskur och det var inte lite regn som kom - 4 mm på 5-10 minuter. Jag fick kasta mig in i carporten och fick bara med mig den ena pallkragen. Så nu är det bara att vänta på att allt ska torka så man kan fortsätta.

Hoppas på att kunna plantera lite idag. Ska göra ett nytt försök att så solrosor. Förra året var det någon som åt upp alla frön jag sådde. Man kanske skulle förgro dem lite?

Igår kväll när jag var ute på snigeljakt hörde jag någon som sniffade ljudligt i buskarna. Jag stannade upp och stod alldeles stilla. Snart kunde jag se en igelkott komma krypande genom häcken. Den gick rakt mot mig. Ser den mig inte, tänkte jag? Igelkotten kom ända fram till mig, nosade på mitt snigelmördarvapen och på min fot, kikade upp lite mot mig och sniffade. Jag pratade med den lite, men inte ens då blev den rädd. Sen pinnade den iväg bakom komposten och bort mot nya äventyr. Igelkottar är favoriter. De är så otroligt söta. Dessutom äter de sniglar.

1 kommentar:

Tessan sa...

Åh, jag älskar oxå igelkottar! Stella o jag hittade en i skogsbrynet i förrgår, den såg halvdöd ut men sen räddade J den, gav den vatten osv. Efter en stund traskade den iväg! Så glad man kan bli av en sån räddningsaktion. :)
Kram på er!