torsdag 20 maj 2010

Härlig dag

Vilken dag. Varmt och soligt och en inte alltför gnällig Elsa. Man blir helt ställd av värmen, har mest lullat omkring och njutit idag. Det är sååå skönt med värme. Men jag hade glömt hur varmt det blir på ovanvåningen när det är varmt ute. Puh! Och Elsa som brukar toksvettas i vanliga fall när hon precis har somnat. Måste fixa fler och förbättre våra nuvarande myggfönster så vi kan ha lite korsdrag.

Jag har i alla fall sått en massa idag. Elsa har hjälpt till så nu kommer det bl a växa solrosor och ringblommor lite varstans, ganska många på vissa ställen... Och de stackars gladiollökarna kom äntligen i jorden, ska bli spännande och se om de tar sig, de var rätt illa därann.

Vid 15-tiden åkte Elsa och jag in till stan för ikväll var det paddling och J skulle jobba natt så Elsa skulle vara hos mormor och morfar under tiden. Innan dess passade vi på att storhandla och när vi svängde in på Coops parkering sa Elsa att hon ville "åka en sån som snurrar, det är roligt". Eh, jaha, vadå? undrade jag och såg sedan att det fanns en karusell utanför Coop. Hur sjutton visste hon att man åker i den och snurrar, hon har aldrig åkt karusell förut, inte sett någon heller, vad jag vet. Men karusellåka blev det, för det var gratis, utan mamma dock, för karuseller klarar jag inte av. Sen försökte jag racer-shoppa, men det går sådär bra med en 2-åring som kartläsare. Hon bröt ihop ett par gånger, men som tur var gick det över ganska snabbt. Vid ett tillfälle fick jag oväntad hjälp av en släkting som dök upp från ingenstans och då kom Elsa av sig alldeles i sitt utbrott. En räddande ängel. Efter att ha fått bära ut en skrikande Elsa från Hobbex avslutade vi med en tur i karusellen sedan stressade jag hem till morföräldrarna och lämnade Elsa.

Även ikväll var det fantastiskt härligt att paddla. Och nu var det ju dessutom VARMT, det har det ju inte varit de andra gångerna. Är bra sugen på att köra tävlingskajak nu, men jag har sagt att jag ska paddla 101:a maj ut för det är så kallt i vattnet än. Inte kul att välta då. Sen kan det ju vara lite lurigt att hjälpa ungdomarna om jag själv är instabil...

Inga kommentarer: