fredag 4 december 2009

Köpa ägg av hönor

Jag var på utvecklingssamtal på Elsas dagis i onsdags och då berättade hennes fröken att hon hade sagt: "Mamma köpa ägg hönan" och det tyckte fröken var så gulligt. Men det är inte så konstigt att hon säger så, för vi köper ju faktiskt ägg av hönorna. Vi åker nämligen bort till några grannar som är äggproducenter och hämtar äggen direkt från hönshuset. Hönorna kan man titta in på och äggen kommer ut genom en lucka i väggen och packas i flak. Så jag köper definitivt ägg av hönorna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Jag tror att jag ska skicka dig att handla av hönorna åt mig oxå. Är så trött på att stå på City gross och undra vilka ägg som VERKLIGEN kommer från fria/lyckliga hönor... Och så vill jag ha bildbevis på frisyren!! Kramar, Tessan

Donna Carran sa...

Tyvärr så är ju inte de här hönorna särskilt fria. De går visserligen fritt inomhus och ser rena och fina ut, men frågan är hur lyckliga de är? Förut köpte jag av en som hade hönsen ute, men de har lagt ner det nu tyvärr. Men jag handlar ju i alla fall lokalt och då gör jag ju i alla fall en god gärning för miljön. Klen tröst, men bättre än inget.
Bilder på mig finns inte, det är aldrig någon som vill ta kort på mig ;-)

Anonym sa...

Nej men då måste vi nog synas snart istället! Jocke jobbar möjligtvis inte i helgen så ni vill komma en sväng? Kram!