lördag 12 december 2009

Äntligen rutschkana

Min rutschkana är äntligen på plats i rummet.

Vågar jag åka?

Så klart!

Upp igen.

Att "Åka kaosell!" var jätteskojigt.
(Fråga mig inte varför hon kallade det karusell, för hon kan säga rutschkana).

Tjohej!

"Mamma också åka!"
Mamma har provåkt den innan 2 gånger. Första gången gick det inte så bra, för då lossnade ribborna på baksidan. Det fungerade inte att limma fast dem, kunde vi konstatera. Med lite skruvar och en justering av ribborna fungerade det bättre.
Nu saknas bara en dörr till ett skåp, fastsättning av några lister i rummet och i garderoben, en skena i taket till ett litet draperi (istället för skåpsdörrar), förvaring i garderoben och lite småfix här och där. Sen är mitt rum färdigt. Och så saknas ju förstås Barbamama, Barbaflink och Barbalala, men de dyker nog upp snart hoppas jag.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fint det blir i rummet! Vi kommer snart och åker!! Stella o mamma

Donna Carran sa...

Ni är så välkomna!