måndag 7 december 2009

Kan det gå snett...

... då gör det det när J eller jag är inblandade, i alla fall när det handlar om att fixa med hus, hem och bil. Några exempel:

* Jag skulle sy i tryckknappar till 2 kuddfodral nyss. En tryckknapp består av 2 delar. De delarna kan man sätta åt alla möjliga fel håll innan det blir rätt. Så av totalt 8 fastsydda tryckknappsdelar, var det säkert 4 som fick göras om. Och då tänkte jag ändå efter varje gång att jag MÅSTE kolla noga innan jag syr fast dem.

* Det fanns en smal öppning mellan vägg och garderober i Elsas rum och där kom jag på att vi kunde ha en bokhylla. J fixade ett bakstycke som borrades fast i väggen och jag fixade hyllplan som också borrades fast i väggen. När vi sedan baxade tillbaka garderoben märkte vi att hyllplanen stack ut för långt. J hade mätt fel och satt bakstycket för långt fram så vi fick göra om allt igen. Baxa, baxa garderob, skruva ut 3 miljarder skruvar, spackla hål, mäta RÄTT, skruva dit 3 miljarder skruvar igen och baxa tillbaka garderoben. Puh!

* J skulle sätta fast en golvsockel i Elsas rum. Tyvärr hade den slagit sig och var alldeles skev, vilket gjorde att det inte gick att sätta dit den särskilt bra. När J skulle ta bort den, strulade det en massa och när han tillslut fick loss den lossnade även en del av gipsväggen i ena hörnet (tapetserat och målat för lite sedan...) så det ser sådär ut nu.

Det här är bara de allra senaste händelserna. De säger ju att man lär av sina misstag, men ibland undrar jag, för det mesta verkar upprepa sig.

Inga kommentarer: