fredag 4 december 2009

Hos frisören

Jag var och klippte mig i måndags, det var nästan ett år sedan jag gjorde det (förutom luggen då)så nu var det väl på tiden. Hade bara tänkt att toppa håret, men det blev inte riktigt så. Frisören berättade om att hon hade lessnat på sitt jämnlånga hår och klippt upp det för lite sedan och nu var hon helnöjd. Men det vågade ju inte jag, eller...? 5 minter senare var det färdigt. Den kortaste delen av håret går nu till axlarna och den längsta är som innan ungefär. Jag fick sitta med huvudet framåtlutat och sedan kammade hon ihop håret i en tofs som hon klippte av. "Iiiiih, mitt hår!" tänkte jag när jag såg det falla. Slutresultatet blev bra och jag kände mig så himla nöjd över att ha vågat lite mer än vanligt. Men mina tjocka fina flätor är numera ett minne blott, det är väl enda nackdelen. Nu är de mer "normala", lite tunnare och spretigare. Fast å andra sidan har jag ju haft flätor i säkert 15 år nu så då var det kanske dags att förändra sig lite...

Inga kommentarer: