måndag 2 november 2009

Vardagsångest mm

Så var det vardag igen. Höstlovet är över och med det även de sköna stilla höstdagarna. Just idag känns allt lite sådär. Vaknade i morse och grubblade över jobb. Hur ska det gå om jag inte får tag i något jobb? J har bara anställning till årsskiftet och än så länge har han inte fått reda på om han får vara kvar längre. De är 2 vikarier, en av dem får med säkerhet vara kvar. Den ena är stadens första kvinnliga brandman, vilket gör konkurrensen lite orättvis tycker jag. Undrar om jag kan ringa till J:s chef och övertala honom hur mycket J behöver det här jobbet? Förklara att om han inte får jobba kvar där så kan han inte jobba som deltidsbrandman här ute i bygden heller eftersom A-kassans puckade regler sätter stopp för det. Och det är ju inte så att det dräller av folk som kan jobba som deltidsbrandmän här.

Natten till i torsdags blev Elsa sjuk, hon vaknade vid 04.30 och kräktes, något som jag har fasat för länge. Självklart jobbade J natt. Men jag klarade det ganska bra faktiskt, bortsett från att jag inte kunde äta ordentligt på hela dagen. Och jag tyckte så oerhört synd om henne, små barn borde inte få vara sjuka någonsin. Hon kräktes 3 gånger på morgonen, sedan var den biten avklarad, tack och lov. Värre var det med febern, hon var jättehängig, har aldrig sett henne sådan förut. Annars brukar hon kunna ha 39 graders feber och ändå leka som vanligt, men den här gången satt hon bara och hängde i soffan eller i knät. Vi fick i henne nyponsoppa och lite välling under dagen och på kvällen piggnade hon till så pass mycket att hon orkade plocka ut samtliga örngott ur en garderob för att "bädda" med dem (ca 3000 st, kändes det som sedan när man skulle vika ihop alla igen...).

I helgen var vi på middag hos mina föräldrar och där var även svärföräldrarna. God mat och trevligt sällskap. Elsa hade modevisning med mössor som hon rotade fram i mormors sittpuff, helt klart en succé.

Inga kommentarer: