torsdag 26 november 2009

Bort!!!

Nej, det är inte Elsa som är skyldig till detta.
Jag fick ett tokryck i måndags, kände mig så frustrerad över att jag inte hittar något jobb, att elsystemet bråkar och att vi aldrig kommer någon vart med husrenoveringen så jag började slita ner tapeten i köket. Bort, med det gamla fula! Nu kommer det ju visserligen se sju resor värre ut än innan ett tag framöver, men känslan när jag stod där och rev var fantastiskt befriande. Rekommenderas. Fast kanske inte om man redan har det fint på väggarna...
Men det kändes lite konstigt att slita ner flera lager med gamla tapeter. Jag slet ju bort flera årtiondens historia. Huset är byggt 1940. 70- och 80-talstapeterna sörjde jag väl i och för sig inte när de åkte väck (grön och brunrandig tapet samt vit med ljusblå ränder på bl a), men de andra kändes lite mer nostalgiska. Men just nu struntar jag blankt i detta, för jag vill ha ett kök som jag står ut med att vara i ett tag framöver. Något utbygge lär det väl inte bli av på ett bra tag, så då måste vi göra något provisoriskt med det skruttköket vi har istället.
Nedan ser ni vårt fantastiskt välplanerade och rymliga kök... Till höger, precis efter dörrposten är trappen till källaren. Den nedgången stjäl typ 2 kvadrat av köket

Inga kommentarer: