måndag 23 november 2009

Lite glädje

När allt känns som jobbigast måste man ju anstränga sig för att hitta lite positiva saker också, kom jag på. Jag kan ju inte bara överösa er med mina bekymmer. Här kommer några bra saker:

1. Jag la färdigt golvet i Elsas garderob igår kväll. Kährs Linnéa-golv (rester från mor och far). Jag la det helt själv och lyckades såga till den sista biten, med speciella vinklar och allt utan att behöva göra om det tio gånger. Den passade precis.

2. Jag har fått sova nästan hela natten ostört. Bara lite stök efter 5-tiden, men då är det ju ändå så gott som morgon.

3. Elsa sa att hon ville "In!" när vi stod i tamburen på dagis, vilket betydde att hon ville in till barnen, trots att de kramattackerade henne först när hon kom. I normala fall får hon panik av det och vill "Upp!". Det känns så himla bra att lämna henne på dagis nu, för jag vet att hon har det bra där. Mycket roligare att vara där än att gå hemma med mig hela dagarna varje dag.

4. J har fått förlängd anställning till augusti. Därefter hoppas vi att det är några gamlingar som pensionerar sig, eller någon som byter jobb.

5. Vi har en kamin som vi eldar i varje dag nu. Det är det bästa med hela huset. En varm brasa att stitta framför när vinden ylar utanför fönstrena eller dimman ligger tät runt husknutarna - det är balsam för själen. Här hämtar jag kraft och lugn.

6. Konstaterade nyss att jag äntligen har fått pengar från A-kassan. Tjohoo, jag är rik! (kan man ju låtsas en liten stund i alla fall).

Det var veckans positiva uttömning. Nu kan jag gnälla lite till ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Då kan du slappna av lite ett tag. :-)